Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Σχολικό Πανηγύρι, για δεύτερη χρονιά!



 
Φέτος, στο πανέμορφα αναπαλαιωμένο κτίριο Δημητρακόπουλου, στα δρομάκια της Παροικίας.
 Θές ο εξαιρετικός χώρος, θες η εμπειρία της επανάληψης, το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο από τον περσινό.

 Οι εκπαιδευτικοί και οι  μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της Πάρου, εντυπωσιάζουν και εντυπωσιάζονται και πάλι με τις κατασκευές τις δικές τους, στολισμένες δίπλα σε εκείνες των συμμαθητών τους από τα άλλα σχολεία του νησιού.

ΚΑΙ: Την Παρασκευή 14/6/2013, στις 7.30, στον ίδιο χώρο θα προβάλουμε την εξαιρετική, παλιά γαλλική ταινία "Σκασιαρχείο'.

Από το 1ο Δημοτικό Σχολείο
Με θερμές ευχαριστίες για την συνεργασία και εξίσου θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συνεργάστηκαν στην δημιουργία της γεμάτης χρώματα και φαντασία έκθεσης, εύχομαι να μπορέσουμε να χαρούμε και το τρίτο και το τέταρτο σχολικό πανηγύρι, κάθε φορά με νέες ιδέες και εκπλήξεις!


Και  η μουσική επένδυση της έκθεσης: Μικρές Κυκλάδες

                         Ευχαριστούμε την Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π για την πρόθυμη παραχώρηση του κτιρίου. 
                                                          





 
 
 
 
 





2ο Δ.Σχ. Παροικίας Πάρου
 


Τα 24 γράμματα της αλφαβήτου, σχηματισμένα από τα σώματα των παιδιών της Α Δημοτικού, του 1ου Δ, Σχ, Παροικίας Πάρου

Κούκλες από χαρτοπολτό. Δ.Σχ. Αγκαιριάς
 

"κι ο απέραντος κόσμος πόσο μοιάζει με μικρή πολιτεία": Δ.Σχ. Λευκών/Κώστου
 
 
 
 

 





Προστατεύουμε το περιβάλλον: Δ. Σχ. Αρχιλόχου/Μάρπησσας
 
Τα παραμύθια του Άντερσεν: Δ.Σχ. Αγκαιριάς

 
 
Ο Ήλιος και οι Πλανήτες, με σωστές αναλογίες μεγέθους και χρωμάτων: Β τάξη Δ.Σχ. Νάουσας (Λεπτομέρεια)
 
Το 2ο Νηπιαγωγείο Παροικίας Πάρου μας επισκέφθηκε επίσης.. Ευχαριστούμε για την μεγάλη τιμή!
 
Ο ανάγλυφος χάρτης της Γης, φτιαγμένος με πλαστελίνη,από το Δ. Σχ. Μάρπησας, γοήτευσε πολύ τους επισκέπτες μας


 
"Κυρία, αυτό το βιβλίο το έχουν φτιάξει παιδάκια!" μου είπε με τεράστια έκπληξη η μικρούλα της Α Δημοτικού!
 
Και βέβαια στο τέλος, η Σχολική Σύμβουλος δεν άντεξε τον πειρασμό: Ένα ακόμα μάθημα, επιτόπου, για το Ηλιακό Σύστημα...
 
...με αρκετή συζήτηση για τους κοντινούς και μακρινούς πλανήτες και το μέγεθος του καθενός
 
 
με ιδιαίτερη έμφαση στον μικρό, μακρινό Πλούτωνα!
 
 
 
αλλά και διευκρινίσεις για το γιατί η σελήνη έλαμπε δια της απουσίας της από το υπόλοιπο στερέωμα!
 
Διαβάστε περισσότερα

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Σχολικό Πανηγύρι, στην Πάρο: Πρόσκληση










 

Στην Πάρο, όπως κάναμε και πέρυσι στο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς, στις 13 και 14 Ιουνίου, διοργανώνουμε έκθεση των έργων μαθητών των Δημοτικών Σχολείων Πάρου και Αντιπάρου.

Ανοιχτή για όλους. 

Το απόγευμα της Παρασκευής, θα προβάλουμε μιαν εξαιρετική, παλιά γαλλική ταινία, διάρκειας 90', το Σκασιαρχείο. Η ταινία δεν έχει προβληθεί ποτέ στην Ελλάδα. Υπάρχει όμως αναρτημένη εδώ:

http://www.greekteachers.gr/%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%AF%CF%83%CF%89%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE/

Προβάλλεται κυρίως για τους εκπαιδευτικούς, αλλά, ίσως χωρέσουν και λίγοι ακόμα που θα ήθελαν να την παρακολουθήσουν.

Μετά την προβολή, θα υπάρξει σύντομη συζήτηση.

Διαβάστε περισσότερα

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Σεμινάριο στην Πάρο: Ψυχανάλυση και εκπαίδευση






 
Ένα ακόμα από τα 'δώρα' της φετινής σχολικής χρονιάς: Μετά από αίτημα μιας μικρής ομάδας των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα δημοτικά σχολεία της Πάρου, ξεκινήσαμε ένα σεμιναριακό πρόγραμμα με θέμα ¨Ψυχανάλυση και Εκπαίδευση".

 Οι συναντήσεις μας ήταν περίπου μια φορά το μήνα. Καλό αλλά λίγο, ή λίγο αλλά καλό;


Το βέβαιο είναι ότι το χαρήκαμε ιδιαίτερα, όλοι οι συμμετέχοντες!

Φυσικά, η έμφαση ήταν στην λακανική ψυχαναλυτική προοπτική.

 Πραγματευτήκαμε βασικές προτάσεις της λακανικής θεώρησης,:

- Οι τρείς τάξεις: Το φαντασιακό, το συμβολικό, το πραγματικό.
- Η γλώσσα και ο λόγος.
- "Το υποκείμενο θεμελιώνεται στον λόγο" .
- Η πατρική μεταφορά και η λειτουργία του πατέρα.

Παράλληλα με την προσπάθεια διερεύνησης των αρκετά δύσκολων εννοιών και διακρίσεων που περιέχονται στο λακανικό 'λεξικό΄, συζητήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους η όσμωση με αυτό το εννοιολογικό οπλοστάσιο μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τον τρόπο αυτοπροσδιορισμού του ίδιου του εκπαιδευτικού, αλλά επίσης τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται και προσεγγίζει τους μαθητές του.

Ως βασικές βιβλιογραφικές αναφορές χρησιμοποιήσαμε κυρίως:

- Αννυ Κορντιέ: "Κουμπούρες δεν υπάρχουν."
- Κανελλοπούλου Β. Η λειτουργία του πατέρα.
- Paul Verhaege: New studies  of old villains: A radical reconsideration of Oedipus Complex.
- Ζακ Λακαν: Το πεδίο της ομιλίας και της γλώσσας στην Ψυχανάλυση.
- Τόνια Παντελαίου: Έμφυλη διαφορά και γνώση. (Διδακτορική διατριβή)
- Τόνια Παντελαίου: Το σώμα, ο λόγος και η γνώση στην προοπτική της Λακανικής Ψυχανάλυσης. (ανακοίνωση σε συνέδριο)
- Τόνια Παντελαίου: Το οιδιπόδειο μάθημα (αδημοσίευτο άρθρο)

Από τις φωτογραφία δυστυχώς λείπουν δύο από τα εκλεκτά μέλη της ομάδας: Η μικρή τους καθυστέρηση την ημέρα της (μη προγραμματισμένης!) φωτογράφησης, είχε επιπτώσεις!
 
Διαβάστε περισσότερα

Όμορφες τάξεις! (2)

 
 
Αριστουργημάτων συνέχεια...
 
 
Η φροντίδα για την κατασκευή των πανέμορφων εικαστικών έργων  που στολίζουν τον κεντρικό χώρο του 2ου Δ Σχ. Παροικίας Πάρου, και αποτελουν αποτέλεσμα ομαδικής εργασία των μαθητών, οφείλεται στην καθηγητρια των Εικαστικών του σχολείου.
 
 
 
 
 
Τάξη Ένταξης. 2ο Δ. Σχ. Παροικίας Πάρου.

Στ Τάξη, 2ο Δ. Σχ. Παροικίας Πάρου
 
Στ Τάξη, 2ο Δ. Σχ. Παροικίας Πάρου
 
Τάξη Ένταξης. 2ο Δ. Σχ. Παροικίας Πάρου.
 
Τάξη Ένταξης. 2ο Δ. Σχ.Παροικίας Πάρου.
 
Τάξη Ένταξης. 2ο Δ. Σχ.Παροικίας Πάρου: Το τραπεζάκι έχει διακοσμηθεί από τους μαθητές με την τεχνική της επίστρωσης με Atlakol
 
 

 
Διαβάστε περισσότερα

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Κατοικιές....



Οι φωτογραφίες είναι από το 1986. Τα περισσότερα απ΄αυτά τα σπίτια δεν υπάρχουν πιά. Και αν υπάρχουν, είναι εντελώς μεταμορφωμένα από 'εργασίες συντήρησης'. Ένας τεράστιος πλούτος χαμένος. Για χρόνια νόμιζα, ότι κάποιοι, κάπου, έχουν ενδιαφερθεί ή πρόκειται να ενδιαφερθούν γι αυτά. Ερευνητικά, φωτογραφικά, νομοθετικά, κάπως τελος πάντων. Φαίνεται πως και πάλι νόμισα λάθος.
Ακόμα και όσοι έχουν νοιαστεί , κυρίως ξένοι φωτογράφοι, έχουν δει μόνο το αποτέλεσμα. Το απόλυτο δέσιμο με το λιτό περιβάλλον των νησιών, τις γλυκές σκιές από φως, την απλότητα της μορφής, τις φιλικές στον άνθρωπο διαστάσεις, το αφηρημένο σχήμα των φυτών που καλύπτουν τοίχους και καρεβατίνες.
Και όσοι προσπάθησαν να τα μιμηθούν, μιμήθηκαν μόνο την αποστραγκισμένη εικόνα: Το χρώμα και τα σχήματα.
Όμως αυτά τα σπίτια, ήταν χτισμένα με γνώση και εμπειρία που παραμένει σχεδόν μυστική. Η ομορφία τους δεν ωφείλεται στις χρωματικές επιλογές. Αλλά στην καθημερινή παρατήρηση αιώνων, στην οικονομία των διαθέσιμων υλικών, στην ανάγκη κάλυψης πραγματικών αναγκών επιβίωσης ,    μέσα σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερο. Οι περισσότερες από τις αρχές που συναπαρτίζουν αυτό που σήμερα οναμάζεται 'βιοκλιματική αρχιτεκτονική' υπήρχαν ήδη σε απόλυτη εφαρμογή σε αυτά τα ταπεινά σπιτάκια, και διακρίνονται στα εναπομείναντα ερείπια τους, - για όσο καιρό ακόμα υπάρχουν και αυτά. Αλλά όχι μόνο. Εκτός από βιοκλιματικά, ήταν επίσης αντισεισμικά, αντιπλημμυρικά, μαγικά λειτουργικά, απόλυτα οικονομικά....









 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Διαβάστε περισσότερα